Velomediane Claude Criquelion 2014

Archief 2014
Mark
Berichten: 435
Lid geworden op: 02-02-2008 12:19

Bericht door Mark » 26-08-2014 22:46

Eerder mag ook :) als krijgs eerder kan lijkt me dat beter...

jacquesr
Berichten: 259
Lid geworden op: 02-02-2008 11:19

Bericht door jacquesr » 30-08-2014 21:54

Nabeschouwing

Zoveel gezelligheid en afzien verdient natuurlijk een nabeschouwing.

Wat mij betreft een schitterende tocht. Echt pittig, geweldige omgeving en daarom met recht een cyclo.

Gezien de uitslagen heeft het weer waarschijnlijk toch nog wel wat invloed gehad op de uitslagen.

Voor mij is de top drie van aansprekende resultaten:
1) Arthur van Werkhoven: zijn tijd irt trainingsarbeid. Dat tegen elkaar afgezet is het de meest straffe prestatie.
2) Daan: met dit weer het langste op de fiets gezeten. Oftewel het langste afgezien.
3) Martin: zonder parcourskennis naar goud rijden. Puike prestatie.

Verder is het uitermate motiverend dat ik twee zwagers heb die in het bezit zijn van een snellere én gouden tijd. Dat betekent voor mij: volgend jaar weer de Kriek en dan een halfuur sneller rijden. Al was het maar om Gilles en Mark te dwingen om ook volgend jaar weer mee te doen en een gooi te doen naar een nieuwe PR... :-)

Beste herinnering bewaar ik aan de voorpret die ik heb gehad met Gerard Krijgsman. De lichte ironie van Krijgs over het profiteren van elkaar en alle excuses om niet de sneller te zijn dan de ander: kostelijk.

Naam Tijd - volgend jaar
Gilles -Quintana- Boon 5:49 Rijdt volgend jaar een PR waar Sander jaren voor moet trainen.
Mark -Rasmussen- Boon 5:57 Wil niet dat Jacques een snellere tijd dan hij gaat rijden en is daarmee voldoende reden om volgend jaar weer een mooie PR rijden.
Martin -Pantani- vdGrond 6:03 Gaat het Sander en Gillles moeilijk maken in strijd om de snelste tijd.
Jacques -Hoogerland- Rozendaal 6:15:35. Heeft nu als doel om volgend jaar onder de 5:45 te duiken. Maar moet daarvoor wel onverantwoord veel kilometers gaan maken in de voorbereiding...
Gerard -Horner- Glasbergen 6:15:48 (cijferfreak dus ook secondes zijn dan natuurlijk van belang om te vermelden) Moet nog even op zoek naar motivatie, maar gaat onder de zes uur rijden.
Arthur -Freire- vWerkhoven 6:20 Overweegt om niet te trainen, maar wel gewoon goud te rijden volgend jaar.
Gerard -Voigt- Krijgsman 6:22 Besluit minder bourgondisch te gaan leven en gaat sneller rijden dan Jacques.
Henk -Boom- Boon 7:12 Gaat het trio gouden drie musketiers Boonen compleet maken.
Daan -Hincapie- vdHoeven 7:58 Geniet zo van elke kilometer en overweegt daarom om een nieuwe Velomediane-rode-lantaarn-tijd te rijden. Mocht dit meer dan 12u zijn, rijdt hij gewoon twee keer zo snel en daarmee goud.
Jeroen -Boogerd- van Rumpt DNF Traint voor de verandering wel een keer en rijdt naar goud.


Alles natuurlijk onder het voorbehoud van niet al te veel regen en de woorden van Jakobus 4:15!


*Bij toepassen censuur wordt dit stukje tekst als comment geplaatst onder elk stravaverslag van vandaag*

Martin van der Grond
Berichten: 64
Lid geworden op: 20-10-2012 15:23

Bericht door Martin van der Grond » 30-08-2014 22:11

Popcorn time!
http://youtu.be/HtBjds9EuBs

Linkje is prive.

Het einde staat er niet op, de accu was leeg en ik was te druk met fietsen bezig om het te vervangen.

Gerard_Krijgsman
Berichten: 528
Lid geworden op: 21-01-2008 08:20

Bericht door Gerard_Krijgsman » 01-09-2014 10:41

Kostelijke samenvatting in woord (Jacq) en beeld (Martin). Beide dank voor deze bijdrages. Ik ben het in grote lijnen eens met je beschouwing Jacq. In de top 3 aansprekende resultaten zou ik Henk toegevoegd hebben, als je hem in mei zag rijden (50 km door de polder was al een uitdaging)... :shock: en dan zo'n tijd!! Chapeau!

Persoonlijk heb ik genoten en ben ook nog eens zeer tevreden met mijn nieuwe PR, vooraf had ik getekend voor een tijd tussen de 6.15 en 6.30 en daar blijf ik bij.
En Jacq (ik zal eerlijk zijn): Natuurlijk had ik verwacht jou met 6.22 dit jaar nog voor te blijven, maar toen ik van je 73 kg hoorde...gecombineerd met 6.000 km kwamen de eerste twijfels :lol:
Daarnaast ben ik denk ik iets minder competitief ingesteld dan jij verwacht, meer gefocussed op mijn eigen prestatie, met respect voor andermans prestaties. En dat respect is er in ruime mate voor alle medestrijders!

Het mooiste vind ik dat ieder op zijn eigen niveau een aansprekende prestatie neerzet, dat zal ik de komende jaren (DV) ook blijven doen, dan komt dat goud voor mij vanzelf een keer binnen bereik.

gboon
Berichten: 186
Lid geworden op: 25-02-2008 16:41

Bericht door gboon » 01-09-2014 15:01

Sluit ik me bij aan Krijgs! Iedereen gaat toch voor zichzelf tot het gaatje en wat overblijft is een tijd.... Of je die nou leuk vind of niet. :lol:
Henk en Arthur springen er wat mij betreft echt uit. Beide weinig getraind en echt hele mooie tijden!
De overige mannen had ik zeker gezien de trainingsarbeid wel een beetje verwacht dat ze hele mooie tijden zouden gaan rijden.
En Jacques jouw motivatie om voor de "gouden Bonen" te rijden volgend jaar is iig voor broer Mark de motovatie om dat nooit te laten gebeuren.
Ik citeer"Mark: "mijn grootste angst is dat Jacques mij halverwege voorbij komt" :lol: haha succes met trainen volgend jaar en probeer ook eens thuis te eten tussen de trainingsarbeid door...... :lol:
Mijn motivatie voor volgend jaar is de frustratie van nu... Dus volgend jaar gaat mijn PR aan diggelen

Martin van der Grond
Berichten: 64
Lid geworden op: 20-10-2012 15:23

Bericht door Martin van der Grond » 01-09-2014 16:25

Ben ik de enige met de altijd-achteraf-gedachte: dat kon sneller, ik had meer af kunnen zien, etc?

Haalbaarheid hiervan is niet de vraag, maar gewoon een soort mangelende gedachte...

De eerste dertig km zat ik heerlijk in een groepje, maar toen ik begon te eten, bleef dat als een steen in m'n maag liggen en heb ik het groepje laten lopen om de energievoorziening te laten herstellen. What if...

Vervolgens ligt er plotsklaps een hand op m'n schouder en komt Arthur gedag zeggen. Ik kon ternauwernood zijn wiel houden in de klim die volgde.

Na de eerste bijvulpost was het leed geleden en deden alleen de benen pijn, het begon lekker te lopen, toen heb ik voor het eerst wat kopwerk gedaan in plaats van louter profiteren van het werk van anderen. Vlak voor de tweede post zag ik plots Gerard rijden, met lege bidons kwamen we er aan. Ik zag alleen water, toen ik met volle waterbidons wegreed zag ik de sportdrank staan...

Vervolgens werd er om me heen wat minder hard gereden, klimmetjes werden rustig aan gedaan en gaatjes werden niet goed meer dicht gereden. Ik voelde me nog best, de laatste klim gedeeltelijk op kop gedraaid. En toen de laatste afdaling. Die gaat in nachtmerries terugkomen.
Twee fransozen, een andere idioot en deze gek gingen kop over kop die kletsnatte heuvel af om te proberen op het nippertje goud te halen.

06:03:43 was krap zat...

Afbeelding

Arthur van Werkhoven
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-10-2008 16:19

Bericht door Arthur van Werkhoven » 01-09-2014 16:31

Dank allen voor jullie lovende woorden :D Eerlijk gezegd heeft het mij ook wel verbaasd. Ik heb het even terug gekeken op Strava en mijn trainingsarbeid bij start van de Kriek stond op ruim 1300 km. Met die voorbereiding ben ik superblij met een tijd van 6.20. Ik had 6.30 als absoluut maximaal haalbaar gedacht voor mij, maar ik had ook sterk rekening gehouden met een vergelijkbare tijd als de Kriek ervoor, 6.45. Om het 25 minuten sneller te doen, was echt niet in me opgekomen. Voor mij wel een stimulans om volgend jaar een gooi naar het goud te doen. Misschien toch nog iets meer trainen 8) 8) 8)

Afgezien van alle tijden vind ik het vooral heel leuk en gezellig om dit evenement met elkaar te beleven. Vooral die prachtige beschouwingen vooraf en achteraf kan ik enorm van genieten!

jeroen
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-04-2011 23:17

Bericht door jeroen » 01-09-2014 20:32

gboon schreef:Sluit ik me bij aan Krijgs! Iedereen gaat toch voor zichzelf tot het gaatje en wat overblijft is een tijd.... Of je die nou leuk vind of niet. :lol:
Tja, tot het gaatje ben ik wel gegaan, maar wat overbleef was geen tijd :cry: Toch heb ook ik genoten. Leuk om elkaar weer eens te spreken of nieuwe mensen te ontmoeten. En ik ben onder de indruk van jullie prestaties. En ja, ik heb inderdaad ook het voornemen om meer te gaan trainen voor de volgende keer. Motivatie genoeg. Ik ben zaterdag eerst maar eens begonnen om van Gouda naar Zoetermeer te fietsen met een weekendtas op mijn rug (had toch weinig gefietst, nog energie zat :roll: )
Mark: bedankt voor het regelen van de overnachting, Daan: bedankt voor de support onderweg en het voorschieten van het inschrijfgeld (ik heb er vertrouwen in dat Mark en Gilles niet corrupt zijn en het je weer terug hebben gegeven :lol: ) en iedereen: bedankt voor de gezelligheid!

gerardglasbergen
Site Admin
Berichten: 363
Lid geworden op: 15-04-2008 03:46

Bericht door gerardglasbergen » 01-09-2014 22:59

De kriek blijft toch wel een pittig ding om niet te onderschatten. Iedereen chapeau voor de geleverde inspanningen; veel of minder veel trainen over het hele jaar maakt blijkbaar niet heel veel uit. Het gaat blijkbaar vooral om de training in de laatste maand zo lijkt het...

Zelf heb ik wat minder genoten van de tocht dan vorig jaar. Niet zo gemotiveerd of gebrand op een snelle tijd. Misschien wel te veel gefietst dit jaar..

Je hebt van die dagen....een slechte start tussen al het gouden geweld. Na een half uur liep het toch wel weer aardig voor een paar uur, maar regen, materiaal pech (4x ketting eraf) en bijna niet kunnen opschakelen naar het grote blad en kramp op de Beffe deed de moreel geen goed en hoop op een goede tijd was weg. Besloten om maar rustig uit te peddelen en in gedachten een tijd van 6.30+. Martin kwam langs en lekker laten gaan. Tot mijn verbazing stond de klok op 6.17 bij aankomst en uiteindelijk toch 6.15, bijna gelijk aan vorig jaar en weer goud!

Plaats reactie