TTT 2014

Archief 2014
Martin van der Grond
Berichten: 64
Lid geworden op: 20-10-2012 15:23

Bericht door Martin van der Grond » 11-09-2014 13:29

Bij de roeibanen zijn nog een paar interessante segmentjes:
- 9.8 km: http://www.strava.com/segments/3560275
- 10.2 km: http://www.strava.com/segments/6084410

jacquesr
Berichten: 259
Lid geworden op: 02-02-2008 11:19

Bericht door jacquesr » 11-09-2014 17:03

Ben benieuwd naar je ervaring Krijgs, maar begin ondertussen wel de voordelen van de roeibaan te zien.

Wat mij betreft akkoord op 10 rondjes roeibaan. Redelijk veilig (je schijnt daar geen gekke kruispunten te hebben) en op een gegeven moment ben je toch te vermoeid om te genieten van de omgeving...

Dit is ook nog een optie: http://www.strava.com/routes/105966.

Martin, kan jij niet alvast een proefritje rijden met je GoPo en een instructievideo voor de bochten, etc. maken? :-)

We zitten ondertussen op 10 deelnemers: Pieter Stolk van Velox doet ook mee.
Bij nog meer animo kunnen we gaan splitsen naar 2x6. :-)

Gerard_Krijgsman
Berichten: 528
Lid geworden op: 21-01-2008 08:20

Bericht door Gerard_Krijgsman » 15-09-2014 10:06

Ik heb geen mooie Strave.com route kunnen maken (ben mn ww vergeten :( ) , maar de route wijst voor zich.

Start bij Haastrecht, Vlist in.
Rondje: In de Vlist richting Schoonhoven (Bonrepas)
Passage Schoonhoven naar Dijk (lastige passage, ca. 1 km. rustig rijden)
dijk volgen (20 km), daarna linksaf naar Uitweg
Tot de N210, dan rechtsaf. Oversteken bij Benschop.
Benedeneind-Zuidzijde volgen tot Polsbroek
(*Het rondje is ca. 40 km. Dit rondje 2x rijden*)

Dan terug naar Haastrecht, waarschijnlijk komen we nog een paar kilometer te kort, maar dan zouden we voor Haastrecht nog even linksaf kunnen gaan, Bilwijkerweg op.

Voordeel van deze route;
1) geen stoplichten
2) redelijk rechte en brede wegen
3) maar een paar lastige passages (die we dan ook RUSTIG moeten nemen)

10 man blijft een hele pluk en dat moeten we ons goed realiseren om het veilig te houden.
Mijn idee zou dan ook zijn, vol gas over de rechte stukken (Dijk en richting Polsbroek is bij elkaar zo'n 80 km) en de overige stukken gewoon wat minder hard. Je gaat echt geen tijd winnen door met 40 km/u over een kruispunt in Schoonhoven te jagen, om maar eens wat te noemen..

Groet,

Gerard

jacquesr
Berichten: 259
Lid geworden op: 02-02-2008 11:19

Bericht door jacquesr » 15-09-2014 21:41

Dank, ik probeer deze tekst binnenkort om te zetten in de stravarouteplanner.

gerardglasbergen
Site Admin
Berichten: 363
Lid geworden op: 15-04-2008 03:46

Bericht door gerardglasbergen » 16-09-2014 19:04

Is dit misschien iets? Combi van wat Gerard suggereerde en wat ander recht toe recht aan werk. Geen Vlist, alleen maar dijken en langs provinciale wegen. Alleen opletten bij Krimpen en Schoonhoven. Verzamelen bij de Julianasluis en bij Gouderak pas beginnen.

http://www.strava.com/routes/956436

Gerard_Krijgsman
Berichten: 528
Lid geworden op: 21-01-2008 08:20

Bericht door Gerard_Krijgsman » 16-09-2014 21:46

Het stukje Krimpen kan ik niet zo voor m'n geest halen, maar lijkt me verder een goede optie. Uiteindelijk moet je overal 'trappen' en 'uitkijken'. :lol:

Gewoon heldere afspraken maken; gevaarlijke stukken rustig rijden en even wachten tot iedereen weer is aangesloten na een wegovergang of rotonde.

Gerard_Krijgsman
Berichten: 528
Lid geworden op: 21-01-2008 08:20

Bericht door Gerard_Krijgsman » 22-09-2014 10:33

Volgens mijn laatste info is pas tussen Bergambacht en Schoonhoven de dijk afgesloten. Dan lijkt het me wijzer om tot Bergambacht door te rijden over de dijk, langs Krimpen aan de Lek, dan kun je terug via de N210. Dat voorkomt een stukje door Krimpen..

gerardglasbergen
Site Admin
Berichten: 363
Lid geworden op: 15-04-2008 03:46

Bericht door gerardglasbergen » 24-09-2014 22:31

Of andersom. Heen over de n210 en terug de dijk. Terug heb je mogelijk een stoplicht of moet je iig moeilijk doen om op de dijk te komen. Jacques en Wim gaan geloof ik scouten morgenavond. We horen het wel.

jacquesr
Berichten: 259
Lid geworden op: 02-02-2008 11:19

Bericht door jacquesr » 25-09-2014 23:02

Vrinden,

Bij deze een korte voorbeschouwing.

Wat mij betreft wordt het deze route: http://www.strava.com/routes/986347.

Voordeel van deze route: na elke max. 10/ 15 km is er een groot kruispunt/ dorpje zodat je even iets minder hard rijdt en kunt eten. Er zit volgens mij geen enkel stoplicht in en langs de N210 hebben we veel ruimte.

Bij tegenwind lijkt het me verstandig om in dubbele waaier te rijden. Uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=AqnCmbpXsks.
Wellicht kunnen we tussen de Julianasluis en Gouderak hier even mee oefenen?
Op de terugweg langs de N210 hebben we waarschijnlijk tegenwind. Continue draaien in een dubbele waaier is dan het minst zwaar.

Verder is natuurlijk de kunst om elkaar er niet af te rijden.
Buiten de dorpjes is kruissnelheid 40/u. In de dorpjes doen we gewoon rustig aan.
Paar aandachtspuntjes: als je op kop komt niet versnellen tov je voorganger en zeker niet de eerste 15 sec. zelfs een beetje inhouden zodat je voorganger achterin goed kan inpikken. Datzelfde geldt voor kruispunten of bochten. Niet gelijk vol gas, want de achterste moet dan erg hard werken.
Rijd je niet lekker, sla dan een beurtje over en rij niet voluit op kop, want dat bekoop je achteraan.
Probeer continue een bepaalde cadans te fietsen in een goede lijn, want benen stilhouden of slingeren verhoogt de kans op gevaarlijke situaties

Bij lek rijden heb je pech. Daar kan niet op gewacht worden. Als je er in de eerste twee uur echt finaal af gereden wordt, heb je ook pech. Het laatste halfuur proberen we niemand er meer af te laten waaien.

Ik ga denk ik zelf nog wel ff warmrijden voor 14uur, omdat ik het anders het eerste uur niet fijn ga vinden. Is daar meer animo voor?

Tot slot: één man is veruit de sterkste. Dat is Glasbergen. Hij doet dus de langste kopbeurten en als Krijgs na 85 km warm is, mag hij de laatste kopbeurt doen :-)

gerardglasbergen
Site Admin
Berichten: 363
Lid geworden op: 15-04-2008 03:46

Bericht door gerardglasbergen » 26-09-2014 06:58

Dank je Jacques. Volgens mij rijden er nog wel een paar grotere kanjers mee dan ik. Ik vind overigens 40 km/u kruissnelheid wel mooi, maar dat ligt wel aan de wind richting en snelheid.

Waar is nou deze route anders van wat ik er eerder op heb gezet? En is het misschien een idee om terug voor Krimpen de dijk te nemen? Bij Bergambacht.Anders zit er volgens mij wel een stoplicht in.

Nog een: dubbele waaier is wel goed idee, als we dat kunnen. We hebben weinig ervaring en weet niet of het gaat werken. Hoe lang zit je dan op kop? En hoe wissel je tussen sterkere en minder sterke rijder? Als je van kop komt kun je niet gelijk uitrusten zeker niet als je opvolger langer aan kop blijft?

Een oproep aan ieder inclusief mijzelf: team gaat voor individueel belang. Als je wilt laten zien hou hard je kunt ga je maar alleen. Zelfde snelheid vasthouden en sterkeren langere knipbeurt.

Inrijden doe ik wel vanaf huis tot Gouderak.

Plaats reactie